Atlos FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Státuszpont rendszer

Go down

Státuszpont rendszer Empty Státuszpont rendszer

Témanyitás by Admin 2024-04-13, 19:45

Státuszpontok

A karaktered cselekvőképességét pontok és számok határozzák meg. Szükség van rá, hogy a karaktert képesek legyünk mérni, a státuszpontok segítségével írjuk le egy adott karakter képességeit. Meghatározó szerepe van a harci egyensúlyban. Például az erő és az ügyesség státuszpontok határozzák meg, hogy mennyire hatékonyak a karakterek támadásai és védekezéseik, ami kiegyensúlyozott és élvezetes csatákat eredményez. A státuszpontok segítségével képesek vagyunk követni a karakter fejlődését a történet során, így lehetőség is nyílik a fejlődésre. A státuszpontok lehetőséget adnak a játékosoknak arra, hogy döntéseket hozzanak a karaktereik fejlődése és specializálódása terén. Például egy játékos dönthet úgy, hogy a karaktere erősebb lesz fizikailag, vagy inkább a varázslati képességekre fókuszál. A státuszpontok segítenek a játékmestereknek és a játékosoknak a karakterek történetének és személyiségének kialakításában. Például az intelligencia és a bölcsesség státuszpontok segítenek a karakterek intelligens vagy bölcs döntések meghozatalában a történet során. Minden státuszpontnak a maximális értéke 15 pont.
Alap státuszpontok:

Erő:

Az Erő státuszpont meghatározza a karakter fizikai erejét és képességeit. Ennek megfelelően a magasabb Erő értékkel rendelkező karakterek általában erősebbek és hatékonyabbak fizikai tevékenységekben, például harcban vagy nehéz tárgyak mozgatásában. Emellett az Erő státuszpontnak jelentősége van abban is, hogy a karakterek használhassák bizonyos fegyvereket vagy felszereléseket.
Az erőt a következő értékek befolyásolják harc során:
Az erő pontok, a fegyvered bónusz értéke és a dobókocka értéke.
Erő pont + Fegyver pont + Dobás
Ha az erőt cselekvésre szeretnéd használni akkor csak a dobás és az erőpontok határozzák meg.

Példa harci formában: Karaktered erőpontja 8 a kardod bónuszpontja 7 és a kocka 6 értéket adott akkor 21 sebzéspontot mérhetsz ellenségedre.
Ha cselekvésre használnád akkor csupán a kocka és a pont határozza meg:
Erő pont 8, dobás 6 akkor 14 erőpont áll rendelkezésre az adott szituációban.
Kritikus dobás: Ha kritikus 6 ot dobsz, akkor a karakter ereje még 3 pontot kap erre az akcióra. A kritikus dobással 18 lehet ilyenkor erre a kőrre a státuszpont értéke.


Egészség pontok:
Az egészségpontok meghatározzák, hogy a karaktered mennyi sebzést képes elviselni. Ha az érték 0-10 között van akkor már cselekvésképtelen, ha eléri a 0 pontot meghal (kivétel utazásból eredő kaland.)
Az egészségpontok számítása: A pontjaid az egészségen 25 el növeli az életerejét karakterednek, illetve ha van tárgy mely növeli ezt azt hozzá kell adni a pontjaid szorzatához.
Példa: A karakterednek van 10 életerő pontja, illetve van két olyan tárgy mely 30-30 életerő pontot ad a karakterednek, akkor összesen 310 életereje lesz.
Ügyesség: Az ügyesség a karaktered védekezését határozza meg a játéktéren, vagy épp ha ügyességi feladatot kell végrehajtania. Az ügyesség számítása:
Ügyesség pontokhoz hozzá kell adni azokat a tárgyakat melyek ügyességpontot adnak (ha van) illetve dobókocka határozza meg. A dobókocka értékét hozzá kell adni a ponthoz (ha van akkor a tárgyakhoz is) így megkapjuk az ügyességünk értékét az adott kőrre. Az védekezési értéket akkor lehet levonni a támadás mértékéből, ha a mi kockánk értéke nagyobb mint a támadó kockáé.
Példa:
X Támad : 8 erőponttal 4 pontú fegyverrel és 5 ös dobással, a sebzése 17 pontot fog érni.
y védekezést választ: 5 ügyesség, 3 + 3 tárgy, 4 es dobással 15 védelem pontot szerez.
x támadása sikeres, akadály nélkül képes sebezni 17 pontot y életerejébe.
Példa 2:
X támad: 8 erőponttal, 4 pontú fegyverrel 5 ös dobással szintén 17 pontú sebzéssel.
Y védekezik: 5 ügyességgel 3+3 tárggyal, 5 ös dobással 16 védekező pontot kapva így.
Mivel mind a két fél 5 öt dobott, ezért X támadhat Y védekezhet, így Y elszenved 1 sebzést.
Ha a védekező fél nagyobbat dob, és az érték megegyezik vagy nagyobb a támadó értékkel, akkor a védekező nem kap sebzést.

Kritikus 6 os kocka esetén (értéke 7) érvénybe lép a kritikus védekezés mechanizmus ami azt jelenti, hogy ha a védekező fél több ponttal védekezik mint a támadó akkor a pont különbözetét a támadó fél fogja elszenvedni. Tehát x megtámadja y-t de kritikust dob akkor ha 1 ponttal több a védekező pontja, akkor x elszenved egy sebzést. Mindig a különbözetet kell számolni ilyenkor. Ha x támadása 20 pont, y védekezése kritikus 30 akkor x 10 sebzést kap.

Admin
Admin

Hozzászólások száma : 13
Csatlakozás ideje : 2024. Apr. 13.

https://atlos.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.